Sistem franare

Sistem franare
Se afiseaza 1-7 din 7 produs(e)

Rolul sistemului de franare 

  1. Rolul de a reduce viteza de deplasare a autovehiculului

  2. Rolul de a opri autovehiculul
  3. Rolul de a imobiliza autovehiculul, in cazul in care acesta stationeaza

Parti componente, rolul lor si caracteristici:

  1. Pedala de frana: transmite forta depusa de sofer, implicit valoarea fortei cu care servomecanismul va presa placutele pe discurile de frana.

  2. Pompa centrala: transmite forta exercitata de servomecanismul de frana intr-un circuit inchis pana la pistoanele de frana din etrier. ( transforma forta in presiune)
  3. Etriere : actioneaza ca un suport pentru placutele de frana
  4. Placute de frana: realizate din materiale compozite, au rolul de a adera suprafata discului de frana, care fiind direct legat de roata in miscare va avea ca efect reducerea vitezei sau oprirea fortata a autovehiculului.
  5. Discuri de frana :suprafata finisata pe care placutele de frana vor adera, conducand la o forta de frecare mai mare implicit la franare superioara.

Masi jos aveti prezentat un sistem de franare hidrauluic:

Inlocuirea pieselor din componenta sistemului de franare 

In general durata de viata a componentelor sistemului de franare, inafara lichidului de frana care are un interval obligatoriu de a fi inlocuit ( 2 ani) celelalte componente sunt afectate strict de stilul soferului de a conduce.

Buna functionare a sistemului de franare:

  1. Schimbati lichidul de frana la interval de maxim 2 ani
  2. La schimbarea placutelor de frana este recomandata planarea discurilor de frana
  3. La schimbarea discurilor de frana este necesara si inlocuirea placutelor de frana
  4. La schimbarea placutelor sau a discurilor este necesara rodarea
  5. Nu spalati masina imediat dupa o cursa lunga sau dupa o solicitare intensa a franelor
  6. Scimbarea furtunelor flexibile de frana ( in cazul in care autovehiculul pe care il conduceti are o vechime mai mare de 5 ani)

Defectiuni comune ale sistemului de franare

  1. Zgomote la actionarea franelor
  2. Blocarea franei de mana
  3. Blocarea pistonului unuia/ mai multor etriere
  4. Ovalizarea discurilor de frana
  5. Etanseitate scazuta a pistoanelor de frana
  6. Pierderea etanseitatii sistemului de vacuum
  7. Dupa pornirea autovehiculului martorul ABS ramane mereu aprins
  8. Orice martori din bordul masinii care au legatura cu sistemul de franare

In cele din urma, sistemul de franare este un sistem de siguranta activa care il ajuta pe conducatorul auto sa previna un eventual accident. 

Prin urmare va recomandam pentru siguranta dumneavoastra si a celor din jur sa acordati maximul de atentie ingrijirii acestuia.

Product added to wishlist
Product added to compare.